Hemska söndag.

Usch. Jag har ett riktigt bra ord som beskriver min situation just nu - Bakis. Och det roliga är att man gång efter gång utsätter sig för denna hemskhet när man vet hur man ska undvika det. Jag tänker ALLTID "Aldrig igen" men wosch så blir det helg igen och bakisupplevelserna är tillbaka.

Dopet var ju alldeles underbart! TACK Jessica och Andreas för att jag fick komma! Efter dopet så drog jag till sthlm, åkte till näsbypark med Emmpo.  Det var fest at Tommies nämligen.På pendeln dit så hörde jag fel på en massa hållplatser. Jag fick det ena till Mähä och ett annat till vanilj. Dem borde vara lite mer noga med uttalet och volymen på dem där pendeltågen om du frågar mig. Stackars gamla människor som hör hälften så bra som jag gör. Dem kan inte ha det lätt i livet...


Två av mina favoritflickor. Jessica och Ella-Bella. Puss.


Röd.

Jag är röd. Satt ute med pappa idag i hopp om att få lite färg. Javisst fick jag färg. Men inte den jag ville ha. Denna röda nyans kunde ju inte ha kommit vid ett bättre tillfälle då jag imorgon ska på dop och sedan fest. Så passande liksom.

Hungry eyes.

När jag satt och tog lite egopics så gick låten "hungry eyes" igång. Ni vet den där från filmen dirty dancing. Självklart började jag undra hur hungriga ögon faktiskt kan se ut? Visst menade inte han det bokstavligen. Men tänk. Hur kan det se ut egentligen? Jag gjorde ett försök...Lyckades jag? Ser mina ögon hungriga ut?




Titta på mig!

min fina klänning.


Livet leker.

Kort dag. Skön dag. Kom hem och ville måla naglarna. Men mamma (som äger alla nagellack i hela världen pga hennes jobb) hade inte den enda färgen som jag behövde. Så där sprack ju den idén. Tänkte köpa hem det imorgon. Så att ni vet.
Annars så leker livet. Snart är det helg och då vankas det dop och fest. Just how i like it. Nej nu ska jag ner och putta bort pappa från datorn till köket. Vi måste sätta igång med käket känner jag, min mage börjar säga ifrån.

Symaskinen själv.

Eller vad man nu ska kalla det. I alla fall så rörde jag, Isabelle Högman, idag en nål och tråd för första gången på...3-4 år?
Det var en upplevelse. Även om det handlade om 10 minuter. Eller, lägg till 10 minuter till förresten. Jag var ju tvungen att få in den där trådjäkeln igenom hålet. Hade glömt bort hur svårt det var. Kanske en av anledningarna till att jag inte har sytt något de senaste åren?
Anyway. Det gick förvånansvärt bra. Visst, det handlade om att sy fast en knapp. Men hey, förstå att jag känner mig riktigt duktig just nu.


Lite roligt faktiskt.

♥  Drogade myror faller alltid på vänster sida
♥ Charlie Chaplin var en gång med i en Charlie Chaplins look-a-like tävling och kom trea
♥ Hypernervaukustiskadiafragmavibrationer = Vanlig hicka
♥ En jordnöt innehåller lika mycket fett som en kilometer gurka
♥ Om Barbie fanns på riktigt skulle hon ha måtten 39-23-33.
♥ Reklamen under superbowlfinalen är den dyraste reklamen i USA det kostar flera hundratusen per sekund
♥ I den senaste filmen om King Kong så gjorde man hans vrål genom att lägga ihop ett lejons och en tigers vrål och sedan spela upp det baklänges.
♥ Nöten är en frukt, Bananen är en ört, Äpplet är en skenfrukt/falsk frukt, och Melonen är ett bär
♥ Det är möjligt att leda en ko uppför en trappa, men inte nedför.
♥ Hajar är immuna mot cancer
♥ Hajen är havets effektivaste rovdjur. Den kan höra en tonfisks muskler arbeta på två kilometers håll.
♥ Den medicinska benämningen på rädsla för långa ord är 'hippopotomonstrosesquippedaliophobia'
♥ Visste du att den som dricker kaffe löper 66 % mindre risk att begå självmord?
♥ Om du går in i ett hus och sedan följer HÖGER vägg kommer du alltid ut.
♥ George W Bush var cheerleader när han gick i skolan.

Oops.

Jaha ja. Det var ju mycket som hände i gympasalen igår. Om jag ska vara ärlig så skulle vi vara ute så ingen var ju där inne. Men vi skulle spela kubb. Jag orkade inte. Så jag och Emma "gick en promenad" istället. Jo alltså en bit gick vi faktiskt! Och sola hann vi med lite också, hehe.
Sov hos tösen igår. Det var massa mysigt faktiskt. Köpte en klänning också, den är väldigt fin!

Jag? Klumpig?

Idag har jag en lektion. Min favorit! GYMPAAA. Usch. Har fått men för livet när det gäller gymnastik.
Glömmer aldrig när jag i 9an skulle göra en bakåtkullerbytta. Gympaläraren stod och tittade på. När jag var klar så tittade jag på honom med mina misslyckade puppyeyes i hopp om att han skulle bli stolt. Det enda han sa var "Ehm...jaae..smidigheten har du ju inte direkt..." och sedan gick han vidare. Så jag hoppas att ni förstår mig!
Jag har varit dum under denna termin. Har varit borta från nästan alla gympalektioner. Gympaläraren tycker nog inte så mycket om mig. Men idag ska jag vara duktig. Gympasalen here i come!

issa's been thinking.

Det är alltid så spännande med nya killar man träffar. Det där pirret man har i magen, leendet man får på läpparna så fort man tänker på honom.
Men oftast har det varit så för mig att det försvinner så fort jag har fått kyssa killen. Jag vet inte om det har med kyssen i sig att göra, att den var dålig eller så. Eller om det kanske handlar om att man fick göra det som man så gärna har velat göra med den där "speciella" killen. Att få kyssa honom, få se om han är så bra som har ser ut att vara. Sen när det är gjort så tänker jag oftast "Jaha. Var det inte mer än så?" och så börjar man sakta (eller fort) tröttna och pirret försvinner. Så hemskt när man tänker efter...men hey. That's me i guess *blink blink.*
Usch. Jag är så dum.

Ego-issa.

Jaa idag var en bra dag. På bussen hem satt jag och log. Nu känns det verkligen underbart, allting! 

Bevis. (Bara för att. Kan också tillägga att jag har tagit ca
1000 bilder idag, så jag kan lika gärna använda mig av
dem så mycket som möjligt.)


Too cool for school but is going anyway.



God morgon.

Idag börjar jag inte förrän kl 14. Lycka! MEN jag har inte legat och sovit tills nu. Nej nej. Jag gick upp 07.30. Anledningen? Jo igår fick jag reda på att det skulle bli strålande sol ute. Jag kände direkt att jag var tvungen att ligga ute och steka idag eftersom jag är blekare än en albino. Så nu har jag väl fått lite färg. Hoppas jag. Om inte annat har jag blivit röd. Och det hörrni, det är ingen nyhet. Min kropp har en tendens att bli röd istället brun. Sorgligt men sant.

Neeej! vad gör hon?? Jag gillade ju henne!


det var ju ett jävla tjat.

Det där med bussar...(man får ju så mycket tid att tänka på allt möjligt när man sitter i dem. Men oftast blir det ju bara tankar kring bussar, hehe).
Något som jag har lagt märke till är att varje gång våra bussar möter varandra så vinkar dem alltid så glatt till varandra. Det ser så kul och trevligt ut! Man kanske ska ta och bli busschaufför...? Jag skulle bli en riktigt bra chaufför. Det är jag säker på. Dunka musik och vinka till andra bussar.

Sugen på att köpa? Bara 25.000 kr.

Prada skor är ändå inget för mig....

issa mår som hon förtjänar.

Fest igår. Började i stockholm, slutade i en främmande lägenhet i Trosa. Tummen upp för det. Men Idag = död. Har nog aldrig varit såhär bakis i mitt liv. Huvudvärk, illamående, ont i hela kroppen (vad är det man gör på fyllan egentligen? Alltid massa värk och blåmärken). Lägg sedan till storstädning i huset på det också...Usch jag får rysningar bara jag tänker på det. Men jag hade inget val. Rolfy och jag städade så fint.
Dagen börjar närma sig sitt slut och det är nästan skönt. Då har jag ett skäl till att få sova. Man ska inte sova i bara 4 timmar. Inte jag iallafall. Det blir en tidig kväll för mig med andra ord.

I den främmande lägenheten fanns en väldigt söt kissekatt. Tjej som jag
är satt jag och gullade med den i stort sätt hela tiden. Killarna kunde ju
slänga sig i väggen liksom.

@ Emmpo's.

That's right. Helt ensam också. Hon har alltså gått till jobbet. och det är lite läskigt. Speciellt när hon igår berättade om dessa turkar som kom och knackade på här så fort hennes kille hade åkt till jobbet. Alltså jag menar inte bara en pling, vänta i 1 min och sedan gå vidare. Utan dem stod tydligen och nästan bankade på dörren och vägrade gå. Emmpo höll ju på att dö, enligt henne alltså. Så ja, jag är lite rädd just nu.
Planer för idag? Baka paj med mamma. Woho...not.

Hittade gamla bilder på oss från i höstas. Så glad jag är över
att jag inte ser ut sådär längre. (sorry för att jag snokade
lite i din dator Emmpo, hehe)



milow - ayo technology


Shopping in the big city.

Ja lite shopping hann allt jag och tina med idag. Jag kom hem med ett par nya fina jeans, ett linne och lite underkläder. Lovely. Saknas lite småsaker till studenten fortfarande. Men förhoppningsvis ska jag och Emma till stockholm på fredag så man kan fixa det.

Annars har jag inte så mycket att säga. Ett mycket tråkigt inlägg märkte jag nu. Sorry about that. Om jag lägger in en ful bild på mig kanske det blir bättre? Plus minus noll ni vet. He he...

Here you go! (old pic btw)

Ramla i en trappa.

JA jag ramlade i en trappa idag, och inte vilken som helst. Skolans trappa. Typ alla såg för att göra det hela bättre också. Varför ska det här hända mig? Under tre år har jag lyckats klara mig ifrån olyckor som dessa. Men nu, 2 veckor innan jag försvinner från skolan. Ja dåå går det allt bra att skämma ut sig själv! Men visst kan man ju vrida på det också. Varsågod, jag bjöd lite på mig själv idag. Hope you guys enjoyed it!


Bussresor och terrorister.

Alltid när jag sitter i bussen så funderar jag på om någon busschaufför är en terrorist. Men ni vet. Väntar tills bussen är proppfull med oskyldiga människor och kör sedan nedför ett stup eller liknande. Den rädslan har jag levt med i tre år, två gånger om dagen...

För övrigt var min bussresa på morgonen inte att leka med. Hälften av passagerarna satt och snorade medan den andra hälften satt och hostade upp slem. Det lät nästan som en melodi skapades mitt i allt äcklande. Om jag inte misstar mig så kommer jag nog snart att få joina dem eller något.


My thoughts are free to go anywhere, but it's suprising how often they head in your direction.

Igårkväll gjorde jag allting istället för att sova. Anledning var då att jag inte kunde alltså. Jag räknade plankorna i taket (tappade räkningen efter 90-någonting) pillade med mobilen, vred och vände mig tills lakanet inte fanns i sängen längre, frös ena stunden, svettades nästa. Ja som ni förstår hade jag väldiga problem igår. Men efter ca 3 timmar somnade jag äntligen.

Skolan var det ju idag. Jag tar tillbaka det där om att det var kul. Fick 3 läxor redan första dagen. Dem ska vara klara nästa vecka. Wish me luck....


Imorgon är det skola ja,

Imorgon är det skola igen. Har nästan saknat den efter alla dessa veckor i helvetet. (praktiken)
Ska bli kul att få träffa alla igen.
Nej nu ska issa sova.
GodNatt.

Alexander Rybak.

Jaha ja. Nu har jag och alla fjortisar i Europa någonting gemensamt.

Your kiss was a perfect drug. It gave me the perfect high. I need to feel you again. I need your lips on my skin.


Sorry.

Jag har inte orkat. Så enkelt är det bara.
Nu är praktiken äntligen slut. Igår hade jag lite folk här hemma. Vi grillade våra korvar svarta och pinade i oss stark potatissallad (som visade sig vara en grymt god dip till chipsen som vi åt senare under kvällen).

Jaha ja. Nu är det lördag. Jag har precis duschat. Ska göra iordning mig och sedan traska iväg till tinish.
Där ska vi se på you-know-what. Det alla talar om. Eurovision såklart. Chips ska packas med, det klarar jag mig nog inte utan, hehe.



Helgen förstörd.

Har varit på praktiken hela helgen. Usch säger jag bara. Snacka om att slösa bort 3 dagar av mitt liv. Tre viktiga dagar. För tänk vad mycket roligt jag hade kunnat göra istället för att springa runt på en avdelning och säga till patienterna "Hej. Jag ska bara ta ett blodsocker på dig"  för att sedan sticka stackarna i fingrarna. (Blodsocker är något som jag får göra hela tiden. Kan väl tillägga att jag är grym på det. Ifall ni ville veta.)
Turligt nog fick jag i lördagskväll umgås lite med Amanda och David. Trevligt att få umgås med lite folk från omvärlden.

Imorgon är jag ledig. Score! Men lata mig har jag inte tid med. Det ska städas och pluggas.
I massor. God natt.


Jag och Emma ska nog inte skaffa barn ihop...


För att allting var så mycket lättare då.


komiskt?

Jag skriver "i hate my life right now". Vilket jag också gör. Varför skulle jag annars skriva det, liksom?
Under några få minuter då jag kollar runt på internet ploppar en bild upp på zac som säger "jag älskar mitt liv just nu."
Fuck you. Plåga någon annan istället.


Den där sjukdomen.

Att vara sjuk ska ju vara rätt så soft ändå. Tycker jag. Tänk er vad skönt att ligga i soffan med sitt duntäcke framför tvn. Man bara ligger där och tycker synd om sig själv och får mat och dryck serverad av föräldrar eller liknande.
Så ska det se ut enligt mig. Men så är det inte just nu.
För det första har jag ingen här hemma som kan ta hand om mig. Mina så kallade föräldrar är i Tyskland och ränner. Sedan har jag varit tvungen att städa hela, och då menar jag HELA huset.
Nu när jag äntligen är klar, efter 3 timmar (!) så ska jag istället för den härliga soffan och tvn sätta mig framför pappas stenåldersdator och göra klart en läxa som ska lämnas in idag.
Vafan jag är ju sjuk! Give me an effin break!

Jag tror jag dör.

Jag är sjuk. Igen. Den här gången är det halsen som krånglar. Den är tjock som en valross, går knappt att svälja eller prata. Sedan fick jag en täppt och rinnande näsa på köpet. Tack. Praktiken kan ju glömma mig imorn iaf.

Förresten. Jag känner mig lite ensam. Ingen finns i huset förutom jag. Jag som tycker om umgänge ju.
Hoppas inte att det kommer några zombies och dödar mig. Det är något som jag alltid har varit rädd för att det ska hända. Och jaja "zombies finns inte" och blabla. Men en vacker dag människor. En vacker dag...


Dagen efter.

Dagen efter valborg. Behöver jag säga mer? Gårdagen lyckad, denna dag kommer trodligtvis också bli lyckad. Bella och Jacoff (som jag kallar honom. Jacob är alltså det rätta namnet.) kommer hela vägen från Göteborg till lilla Trosa idag! Fatta lyckan.
Nu måste jag sätta igång och städa innan dem kommer.
puss.


RSS 2.0