Fail.

Såklart jag misslyckades! men NU ska jag sova.
God natt!


T.R.Ö.T.T

Tröttheten har slagit till på riktigt nu känner jag. Inte en en hel natt med en skön sömn har jag fått sedan i torsdags. Det är illa. Iallafall om du heter issa.
Till och med i mina drömmar är jag trött och vaknar stup i kvarten under nätterna och får för mig att jag har försovit mig. Det gör ju saken bara värre. Fan. Måste lägga mig tidigt ikväll. Håll tummarna att jag lyckas!

Vet ni?

Lennart Nilsson släpper en ny bok! Boken innehåller foton på blommor och bin som...håll i hatten nu...han själv har tagit! Det ni!
Ja alltså det är ju helt sjukt vad intressanta grejer det står i tidningen nu för tiden.
(ursäkta den dåliga kvalitén)


städdags?


When you miss someone the most.


Kom hit nu knasboll.

Trötter.

Puh. En lång lång lång lång lång dag kan jag lova. Emma och jag funderade på att springa ifrån praktiken innan vi ens hade kommit fram. Men vi var ju tvungna att gå dit. Tyvärr.

På bussen hem såg jag en rolig skylt på en bil som åkte förbi. "Gör som kungafamiljen. Lev på bidrag". Jag tyckte iaf att det var kul. Jag satt och skrattade lite för mig själv. Undrar vad människorna runt omkring mig tänkte om mig egentligen. Hehe...
Började även skratta när jag översatte ordet klockrent till clockclean. Hahahaha. Herregud jag är nog för trött för att leva just nu. Usch.
Nej nu ska jag äta mer av min goda choklad.
Over and out.

Miss u.

Oj. Shit. Ångesten kryper fram. Det har varit en crazy helg.
Fredagen var asnice. Kl 7 på lördagsmorgonen "smög" jag och emma in i hytten. Vi skulle ha de övre sängarna. Jag kom inte upp i sängen. Jag stod och asgarvade. Emma suckade. Mamma skrek på mig att sluta vara så störd och gå och lägga mig. Oj det var banne mig det roligaste på länge.
Dagen efter (dvs 3 timmar senare) vaknade vi och jag var fortfarande lullig. "Varför vara bakis när man kan slippa det?" tänkte jag och öppnade en öl.

Inatt fick jag 3 timmar sömn. Så jäkla illa. Gick upp 6 för jag skulle till praktiken. Fy fan. Det värsta ever. Aldrig igen.
woho.


Detta linne fick följa med mig hem idag.
Ifall ni ville veta.

Nu drar vi!


Imorgon = Båt.

Tänk er. Imorgon åker jag och Emma på kryssning. Vi ska vara fast på en båt. Ute på havet. Med en massa fulla, finska gubbar. Yess det kommer bli awesome! (förhoppningsvis finns det lite unga, friska pojkar också som faktiskt orkar dansa. Och prata. Och så.)

Kirurgingrepp.

Tittar på dr.90210 på E! just nu.
Det var en tjej som skulle minska sin klitoris för att den tydligen"hängde ner och kunde tolkas som en penis". Wtf?
Jag blev lite rädd. Nej nu ska jag hämta flingor.

Nej.

Nä-ä. Inget i min skalle idag. Bara tomt. Ett mörkt hål. En airbag. Okej nu ska jag sluta. Kan hålla på sådär hela natten om jag så vill hehe. I brist på annat att göra då alltså.
Idag, idag, idag...Fick sluta 1 timme tidigare. Wehej! Praktiken kanske inte är så dum trots allt? Köra med körskolan gjorde jag också. Höll bara på att krocka 2 gånger. Good work, issa!
Imorgon är jag ledig, kommer nog massa onödiga inlägg här då. Håll ögonen öppna!

Hälsningar från issa och påsarna under ögonen.
 

Snorre.

Fick just veta av kära Natta att Snorre är ett namn i Norge. Fan vad rätt.

Glassigt.

Gick för en liten stund sen ner till vardagsrummet där mamma och pappa satt framför tvn. Ser att mamma håller en skål med något i. Flyttade mig smidigt närmare för att se vad det låg i den. Det var glass! God, kall vaniljglass som bara skrek mitt namn! Jag tiggde(?) till mig några skedar och det slutade med att jag satt där i soffan med skålen i mina händer och glassen som skrek mitt namn, den ligger numera i min mage.
Jaop. Vad ska man säga? Jag är grym. Älska mig. Envy me.

En vanlig konversation mellan mig och Tina på msn kan se ut som följande:


Tisdag.

Imorse. Mina ögon ville inte öppnas. Det var som att dem hade klistrat fast ögonlocken med superlim under natten för till och med dem förstod att gå upp kl 5 är omänskligt!
På bussen satte det sig även en gubbe framför mig som luktade...gubbe. Ni vet den där äckliga lukten? Dessutom tror jag att han la ett x antal fisar under resan. Behave!
Resten av dagen flöt väl på sådär okej. Är helt slut. Mina ben känns som att dem ska gå av. Hoppas dem håller.
Nej nu ropar maten på mig där nere. Inte föräldrarna alltså, utan maten.

sexy lady.

Okej. Vem lurar jag egentligen. Försöka somna kl 19.30 är ju inte riktigt min grej. Nej. Så nu sitter jag här. Vaken och piggare än någonsin. Såklart. 
Hey, Ifall ni ville veta. Flingor med mjölk är min nya drog.

RAWR.

Bor man på landet så får man skylla sig själv antar jag.

Jag ska upp 04.45 imorgon.
Med andra ord God Natt.

Score!

Första dagen på praktiken idag. För er som har missat ska jag praktisera på Stälje sjukhus, på medicinavdelningen de kommande 6 veckorna. Började 13 idag och fick gå när kl var 13.30. Tusen tack, hehe. Mitt schema är bäst också, jag är överlycklig här. Istället för en veckas påsklov har jag två! Woho.


Ja jag läser aftonbladet. Ja det här är grymt äckligt.


Vi får vara försiktiga på fredag, Emma!


Mamma har dålig smak.

Usch, den där flugan skrämmer mig lika mycket varje gång. Den ska tydligen vara en sorts ljushållare.
Nej, jag ska nog ha en fest här snart och då kan jag passa på att av misstag ha sönder den och sen skylla på någon annan. Funkar alltid. Hoppas jag.


Gravid?

Antingen så är jag gravid eller så måste jag sluta med godsaker.


Alien eller potatis?


Vi kör en dagens.

Här har vi dagens otroligt sexiga, fräscha, utom ordentligt snygga outfit....
Den består alltså av en
svart mössa (allt för att dölja mitt snuskiga hår),
svartvit randig tröja som mamma fick när hon var i fängelset för ca 20 år sen.
(hon var alltså på besök, hehe),
stickad kofta,
pyjamasbyxor som har får på sig. Otroligt vackra!
sist men inte minst har jag ett par tofflor i storlek typ 52, men sköna är dem!


Japp, mode är inte riktigt min grej.
 

Gamla bilder är bra.

Ärligt talat, finns det något bättre än gamla bilder? Jag älskar det.
Jämförde bilder från när jag var 13 år och 18 år.

Do you see any difference? (Säg ja, annars slår jag dig.)



Guess what.

Satt ute på balkongen en stund. Jag såg en mygga. EN MYGGA?! 
Vafan gör den här nu??
Hoppas den dör.


ff

Lördag. Ingenting händer. Jag kommer ha sämsta dagen ever. Men det blir ju vad man gör den till antar jag.
Hittills är det synd och klaga. Har huset för mig själv resten av dagen/kvällen, har massa gott i huset (ett måste) och tänkte nu lägga mig i soffan och titta på Ps i love you. Ciao!

tell me more!


Fail.

Jag kom inte undan köket. Fick steka fläskfilé. Jag lyckades utan att bränna sönder skiten. Nu sitter jag här mätt och belåten. Där nere är så ska det låta på tv. Nejtack! sprang upp hit så fort jag fick reda på det. Hittade min nyköpta godispåse och den är snart slut. Hehe.

HAHAHAHAHA jag säger bara
1. Fettigt hår.
2. Inget smink.
3. Blek som en fis.
4. Sexigaste leendet ever!
5. TJOCKIIIIIS


stupid.

Fick något ryck på bussen hem idag. Tröck av någon konstig anledning på stoppknappen ca 5 hållplatser innan jag egentligen skulle. Jag klev av bussen och väl när jag såg den åka iväg ångrade jag mig och insåg vad dum jag var. Varför gå när man kan åka buss?? 30 minuter senare var jag hemma...

FRIDAY!

The day has arrived. Började tidigt idag. Har ingen aning om hur jag kom upp ur sängen faktiskt.
Var i skolan i 1,5 timme, bestämde mig sedan för att åka hem istället.
Orkade inte lyssna på allt tjat om att bli fadder. Jag är redan fadder! Hämtade ut min bild som jag ska ha till mitt legitimation. Jag säger bara en sak - HAHAHAHAHAHAHHA. Katastrof. Men snart kommer körkortet och då jääklar ska jag vara sexy!
Nu hör jag ljud i köket, kanske ska springa upp på mitt rum så jag slipper hjälpa till?

det är illa?


Dagen i bilder









oh i almost forgot

Gjorde ju en dagens gärning idag också. Lämnade blod åt de stackarna som behöver det.
Hoppas inte att dem får aids nu bara. Oj. Eh. Blev iallafall en tröja rikare på gärningen också.
Det gäller helt enkelt att ge och ta. Typ. Hehe.

nämen!

Issa hittade glass i frysen. Mums.

Gör allt för att slippa.

Här har jag legat de senaste timmarna med en dator på magen. Allt för att slippa plugga. Har ordnat min egna lilla myshörna och mja, varför plugga när man kan ligga här? Nu är det bara middagen som jag vill ha, men den är mamma gullig och ordnar. Den är nog klar vilken minut som helst. Perfect.


hahha hon är ju bara för braaa


Jag fann i min ensamhet en rolig blogg som får mig att skratta.

.


www.egoinas.se


.


too cool for school.

Sitter just nu i skolan. Gick upp way to tidigt imorse. Kom hit alldeles för tidigt. Vi börjar inte förrän 9.40. Vad gör jag här egentligen?? Jag och Emma har ett projektarbete att jobba med. Vi har varit sega så det kan vara en idé att börja med det nu. Snart ska det nämligen vara klart. Do'oh. Jag är sugen på kaffe, men nejnej kiosken här är stängd. Jag måste vänta tills klockan blir 9. Sug min dase va.
Nu ska vi fortsätta leta fakta om olika organisationer slash föreningar om ja vad vet jag.
puss.


4 weeks to go.

You have no idea what it feels like
to be hours away from the only thing
that makes you want to get up in the morning.

Do you know how often i think about you?

TISDAAAAAG. Fett seg dag. Började dagen med kaffe, kaffe, äpple och ett prov. Härligt. Det gick för övrigt sugit dåligt, fuck sjukvård och alla uringvägssjukdomar. Sista lektionen för dagen var gympa, den timmen utnyttjade jag genom att sätta mig på bänken medan alla andra duktiga elever i klassen skulle dansa, Emma gjorde mig sällskap också, trevligt. Ja jag är lat.
När jag kom hem lagade jag maten för jag var så hungrig så jag orkade inte vänta. Det blev tacos, smarrit värre. Åt alldeles för mycket dock, så nu sitter jag här och mår illa. Huvudet i toaletten nästa? Nästan.
Ikväll är det Desperate Housewifes<3
Over and out.

ur so gay and u dont even like boys.

Den låten spelas om och om igen på min dator just nu. I love it.
Sorry för den dåliga upptaderingen, har inte haft något att skriva om, inte orken heller för den delen. Men helgen var crazy! Fest både fredag och lördag. Hur trevligt som helst. Fredagen blev inte riktigt som tänkt eftersom en viss liten Emma blev utslängd, ha ha ha. Det var kul. Lördagen blev så lyckad som den bara kunde bli.
puss.

 


Thank god it's friday.

Istället för att sluta 15.30 fick vi idag sluta 10.45! Tack så hemskt mycket säger jag bara! Och tack för solen som tittar fram idag också, nu väntar jag bara på ett sms så kommer min dag att vara och bli fulländad.
pus

Just nu flyger jag runt på rosa moln.



Tomorrow's almost here.

Woho kära fredag är här imorgon, och det tackar vi så mycket för!
Imorgon efter skolan så ska jag och Emma leka. Vi ska på kvällen ut på vårat älskade ställe Viperroom i stan. Var ett bra tag sen vi var där nu så måste ju dra dit och se hur allt funkar, hehe.
En sak som är så skönt är att vi slipper åka taxi till henne sen när vi ska hem, vi får sova hos Emmas pojke Hannes. Riktigt gulligt, för där sparar vi 300 kr vilket är  u n d e r b a r t.


Har för övrigt ätit alldeles för mycket äpple under dagen och min mage börjar säga ifrån genom att göra ont, inte så värst shysst. Äpple är ju nyttigt och gott. Pfft.
En snabbis på stan med Jane hann man också med, var mysigt :)

Puss!

Lite hjälp, tack.

Idag när jag varit hemma och haft en pluggdag kom jag på att jag faktiskt vill ha en tatuering, att jag faktiskt vill ha det där hjärtat på höften som jag har velat ha så himla länge.
Jag ritade lite och såg direkt att den här tatueringen SKA jag ha! Men vet bara inte riktigt hur jag ska ha den än. Har 2 olika här, vilken är snyggast? Ska den vara ifylld eller ej? (Den ska inte ha så tjocka kanter i verkligheten och ni får försöka förstå att mina paintingskills inte är dem bästa)
Puss!

 

Emma and Issa goes models.

 

Seriously?!

Jag och Emma gick och fikade idag. Vi köpte en pistagemuffin och innehållet såg ut såhär. Vi fick en chock och kände oss spyfärdiga. Tror dem ärligt att man vill äta det där?!



Fan.

Mina planer krossades. Totalt. Nu blev jag emo igen, kommer att vara det 5 veckor framåt. Helvete!

Rollercoaster.

Det är mitt liv just nu ska jag säga er. Senast som igår satt jag och grät floder och ville bara slå sönder mig själv. Idag sitter jag och ler med det fånigaste leendet någonsin och tycker att livet är underbart. En riktig tonåring i guess?


Sånt här gör mig riktigt, riktigt glad.



Min lilla Emmaplutt, du är bra fin du :)

Update.

Det blir att stanna hemma istället. My head is killing me. Fan också.


Be my monday?

Jag sov så himla dåligt inatt. Mamma och jag hade ett deeptalk igår om allting, det var verkligen något som jag behövde. Har hållt inne allt för mycket så det var skönt att få prata ut. Men det gjorde inte att min natt blev så mycket bättre. Jag sov jätteoroligt och en huvudvärk har följt mig under hela natten och den finns fortfarande kvar. Detta innebär att jag får ta och knarka massa alvedon och ipren idag.
Skippade första lektionen för den pallar jag inte. Det betyder att jag börjar kl 14.55 idag och slutar 16.45. Woho, känns så nödvändigt att komma till skolan då.

Jag någon gång under förra veckan. Hade tråkigt
i skolan och då passar man på att ta lite bilder
inne på toaletten, hehe.



puss.


"Sometimes people put up walls. Not to keep others out, but to see who cares enough to break them down"

Har precis varit nere och hämtat den tredje koppen med kaffe för dagen - och fler blir det. Jag har en känsla av att jag inte kommer att somna så lätt ikväll...
Just det, ikväll är det premiär av det där programmet Wipe Out eller vad det heter. Det ska jag allt se, verkar helskumt!
Imorgon är det skola igen, oh no. Temavecka ska vi ha iofs, så det blir förhoppningsvis rätt så soft vecka ändå.

James Morrison & Nelly Furtado - Broken strings


14.20

God eftermiddag. Jag fick en chock när jag, nyvaken som jag var, tittade på klockan imorse. 12.06!! Jag har inte sovit så länge på år och dar känns det som! Jag får alltid sån ångest när jag sover till 12 eller längre. Känns som att man har förstört hela dagen. Usch.
Jag flög i stort sätt upp ur sängen och väl nere i köket där en mamma står för jag över skulden på henne, "Varför väckte du mig inte för??" Men hon suckade bara och fortsatte med sitt.

Jag har hunnit städa nere på mammas jobb och även i mitt rum, nu ska jag ner och ta något att äta och tycka synd om mig själv.
Puss!

She talks about you like you're the stars in the sky.

Tråkigt. Det är vad jag har just nu. Det är vad jag har haft hela kvällen. Det jag har gjort är att ha ätit massa onyttigt, tittat på melodifestivalen och tänkt en massa. Hämtade hit grannens lilla hund förut, hon är mitt sällskap för kvällen. Ligger i mitt knä just nu, det gör mig faktiskt lite gladare. Blir nog att sova om en stund, är trött så det är väl lika bra. Hoppas ni har en roligare kväll än vad jag har, hehe.
Puss.


i just want you to know that i still care.

Pappa och jag var och handlade lite förut. Jag köpte hem lite onyttigt inför kvällen, så nu är jag allt redo. Sedan blev det ett litet stopp vid systemet också, jag lyckades få pappa att köpa lite bacardi breezer till mig som jag ska ha nästa helg då det är fest hos Sebbe. Score, och, tack till papi såklart.
Frågan är bara vad jag ska hitta på till kl 18, det är då föräldrarna försvinner ifrån huset och jag får det för mig själv. Det är ingen inne på msn, det är inga människor hemma i Trosa och mamma har tagit över tvn och nej jag tänker inte sitta och titta med henne, viasat golf är hennes nya favoritkanal - inte min.
Later!

Jag är kanske den gladaste människan på denna jord just nu. Men jag säger inte varför förrän jag vet bestämt hur det kommer att bli, hehe.

Chill.

Usch. Vaknade 8 idag och kunde inte somna om. Har haft en riktigt tråkig morgon med andra ord. Vad händer en lördag som denna då? För min del är det en hemmadag/kväll. Mina föräldrar och grannar ska iväg till Tystberga och titta på någon teater så dem blir borta hela kvällen, jag ska då passa grannens lilla minihund och bara sitta hemma och chilla. Ska bli mysigt faktiskt :)
Nu ropar glassen i frysen, ciao!

Gammal bild på Jessica och mig från 2an i gymnasiet tror jag? Med andra
ord ca 1 år gammal och herregud så man såg ut för bara sånt litet tag sen.

Nathalie i rörelser.

Ja att få se min älskade Nathalie i rörelser var allt för länge sen! Men nu får jag allt se henne i cam på msn och det nöjer jag mig gott och väl med. Saknar dig hjärtat! Hoppas du har det fin-fint i Norge<3




Friday baby.

Sitter här och pimplar lite vin som mina snälla föräldrar bjöd på en kväll som denna, det tackar jag för. Nu är man sådär lite tipsy och jag mår som bäst, förutom att jag saknar dig. 5 jävla veckor kvar tills jag får se dig igen, det är fan jobbigt. Jättejobbigt. Vet inte riktigt hur jag ska göra för att dessa veckor ska gå så fort som möjligt. Att tänka på dig så mycket som jag gör, det gör ju knappast saken bättre eller snabbare...Suck.

Hoppas ni har en lika trevlig fredag som jag har, puss! :)


lite pinsamt faktiskt.

Varför har svenska dansbandslåtar så grymt konstiga och onödiga texter?
"Jag måste ringa Carina, får inte glömma det." Eh jaha, does it look like i care?

Skolan.

Sitter i skolan nu, min första lektion slutade för en stund sen. Har ätit lunch och nu sitter vi här i biblioteket och väntar på att den sista lektionen ska börja. Slutar 15.30 idag. Inte okej. Blir en lugn hemmakväll med föräldrarna, ska bli mysigt. Hör av mig ikväll! puss.

Issa's back!

Äntligen är det som vanligt igen! Förutom att jag har ett nytt namn då, men det lär man sig förhoppningsvis rätt så fort, hehe.
Så vad finns det att skriva om idag då? Idag var det en väldigt lugn dag, började 14 och fick sluta 30 minuter senare. Men under hela förmiddagen drack jag alldeles för mycket kaffe vilket resulterade en väldigt speedad issa som senare mådde illa. Inte bra. Men fick även min studentmössa idag, me like!
Imorgon var det tänkt att det skulle bli utgång i Södertälje, men det blev inställt och istället ska jag sitta hemma hela helgen lång. Men det kanske kan vara trevligt det med. Under lördagen ska jag sitta bänkad framför datorn för då är det msn som gäller, jag känner nämligen till en annan väldigt gullig person som också ska sitta där. Ska bli rowligt.
Nej nu ska jag nog sova, puss!




Välkommen till min nya blogg!


RSS 2.0